onsdag 9. mars 2011

Enda en symaskin

Rett før jul kjøpte jeg meg ny symaskin. Jeg har ikke fått prøvd den ordentlig før nå. Jeg leste bruksanvisningen opptil flere ganger, prøvde å sy, leste igjen og prøvde å sy igjen. Men neida! Undertråden røyk. Jeg vet at jeg hadde gjort det riktig også. Har vært borti endel maskiner oppigjennom, da jeg har jobbet som syerske. Jeg dura ned dit jeg hadde kjøpt maskinen med kvitteringa, og hadde mannet meg opp til en skikkelig fight. Jeg hadde ingen ønsker om å få sendt den på reparasjon og bli uten symaskin i ørten uker. Jeg plantet maskinen på disken og sa hva jeg mente om den dritten. Singer my ass osv....hehe. Mannen hentet en annen og bedre maskin, og jeg kunne bare ta den og reise hjem igjen. Sånn, nå er jeg i bedre humør:))Ikke den dyreste maskinen, men nå har den fått prøvekjørt seg, og den syr som en gud. NÅ, blir det pute, omsøm av klær og Tilda:) Shallabais!

2 kommentarer:

  1. Så godt at du fikk byttet den, uten mer problemer. Ellers synes jeg de skal reparere på sånt, i det lange og det breie. Og i mellomtiden står man der ute,
    Nå kan du få prøvd deg fram litt, Godt med noen flere prosjekter på gang.. hehe, Men jeg synes det var veldig artg når jeg kom i gang. Har ett par Alt om Håndarbeide, og Symagasinet her., Og kjøpte ett par Burda ( der er det mye spesielt, men ogsp litt fint), og ett finsk blad som heter Ottobre. Hvis du vil ha mønstre, så er det billigere enn å kjøpe ett og ett mønster. Ligger en del om du søker på nett også.
    Tenkte jeg skulle sette meg med litt Tilda igjen jeg også, litt til påske, og litt annet jeg fant i bøkene. Ønsker meg den nyeste Tildas Atelier, den skal visst være fin.
    Men akkurat nå har jeg ett par pausedager helt i ro, derfor litt treg til å komme med kommentar. men kommer snart aterkere tilbake
    Klem

    SvarSlett
  2. Så hærlig med symaskin som funker da. For min del så hadde det vel ikke hjulpet om den hadde funket heller, er ikke noen syerske såpass må jeg innrømme:))
    Tenker vi får fylle i takhullene med akryl og pusse for så og male over hele taket til slutt. Har fått såkalt heksesot i taket etter årets fyringssesong, så blir vel litt av en jobb å få det fjernet.Så derfor må det vel både vaskes og malest, ikke noe jobb for meg iallefall.
    Ha ei fin helg og kos deg med syingen, klem sissel

    SvarSlett