torsdag 1. desember 2011

Kose-mat i helgen

Vil gjerne dele med dere et tips til kose-mat nå i helgen. Dette er lettvint og veldig godt. Har lagd dette mange ganger, og hadde det forrige helg. Det finnes flere typer Nanbrød, men den med hvitløk er aller best, da den med youghurt smaker lite.
Nanbrød med koriander og hvitløk
Jeg legger på en teskje med soltørket tomat i olje, hvitløkssmør eller presset hvitløk pluss to små teskjeer lettrømme på hver. Noen dråper EVOO(ekstra virgin olive oil) for smakens skyld, men kan sløyfes.
Så legger jeg på skiver eller biter av biffkjøtt. Bruker mørbrad i skiver, eller entrecote i terninger. Kjøttet freses fort i panna på forhånd. Til slutt en god neve revet Mozarellaost. Har prøvd med annen ost, men det blir bare fettete og seigt. Stekes på 220 grader i ca 5 min. Følg med osten. Den skal bare bli svakt gylden.
Hadde tenkt til å ta bilde når de var ferdig stekt, men da var jeg så sulten at jeg glemte det, hihi.
Bon apetit! 
Klem fra Eli:)

2 kommentarer:

  1. Hei Eli, det så bare såååå kjempegodt ut! Her sitter jeg på jobb, slutter snart og skal direkte på butikken og kjøpe ingrediensene!!!

    God helg fra Lillian ♥

    SvarSlett