mandag 11. april 2011

Porselensmaling

Denne tallerkenen med nyperoser har jeg hatt i skapet i mange år. Den har vært med på mange flyttelass, og nå tenkte jeg det skulle få komme opp i dagen. Det er vel ca 25 år siden jeg holdt på med porselensmaling. Dette er laget i amerikansk teknikk, men helt perfekt er det ikke;)Nå står det på kjøkkenbenken og minner om sol og sommer. Liker de rosa blomstene, jeg. For en 17-18 år siden hadde jeg bare bondefarver på veggene, så da ble denne helt malplassert, men i dag som jeg har lyst, hvitt og bittelitt rosa er det midt i blinken! Her regner det litt i dag, men det er bare fint. Støv og skitt blir skylt bort, og plenen blir forhåpentligvis fortere grønn:)) Ha en fin dag! Klem fra Eli.

5 kommentarer:

  1. Så nydelige farger på fatet ditt :-)
    Jeg holdt på med porselensmaling en gang på 80 tallet jeg også, tror jeg det var. Men ble nok aldri sååå flink som dette.
    Jeg tror det lille jeg hadde, står igjen hos eksen min,
    men denne var kjempefin, og passet veldig godt til alt det lyse.
    Morsomt å pynte med ting en lager selv, og da spesielt moro må det være når en kan lage så mye fint som du

    Er ikke så ille med en gråværsdag innimellom, men jeg får liksom ikke varmen i kroppen, uansett hva jeg gjør i dag. Så nå er det dusj, og dyna, og ei bok
    ha en god natt, også håper vi på litt varme i morgen
    Klem

    SvarSlett
  2. Så fin denne var og skjønne farger, skal si du er flink :)
    Her er det slettes ikke noe vårlig utenfor veggene enda, kaldt og surt med regnet silende ned hele tiden..
    Da er det kos å ha noe innendørsprosjekter på gang, når formen tillater det.Blir spennende å se prosjektet ditt ..
    Klem sissel

    SvarSlett
  3. Mye viktig du hadde fått med i kommentaren på mitt siste innlegg. Skulle vel ha hatt med noen av de viktige punktene i innlegget. For kjenner meg godt igjen der, for med tre år som blogger her inne så lærer man etter hvert personene bak bloggene å " kjenne"
    Har " silet " ut på bloggrolisten min så mange ganger siden jeg begynte at jeg ikke lenger har tall på det. Gidder ikke å ha noen på listen som slettes aldri gir noe tilbake.og som er kun ute etter å heve seg selv..Dette har jeg reagert på for lenge siden, men slettes IKKE av misunnelse som kanskje noen vil tro om de leser dagens innlegg :))Synest bare at det var på tide at noen tar opp netopp dette.
    Ha ei finfin palmehelg, klem sissel

    SvarSlett
  4. Hei.
    Jeg fant bloggen din inne hos Sissel.
    Du har en så koselig blogg !
    Så fin den malte tallerkenen var.
    Sart og fin rosafarge.
    Jeg vil gjerne følge bloggen din videre.
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  5. Morsomt å se hvordan trendene forandrer seg. Husker mamma hadde laget flere slike tallerkener som ble stuet bort da de ble "harry" og nå er de jo helt supert in igjen. Så koselig og vårlig.

    Ha en riktig god påske
    Randi

    SvarSlett